- 1950年代のフランスの自転車を彷彿とさせる新車を製作させていただきました。丁寧なラグワークは鍍金で際立たせ、フレームカラーは黒に金銭引きで当時の代表的なカラーリングです。リアメカはWワイヤー引きのシクロランドナーの6速仕様で、フレーム側にチェーンレストを加工して5速のフリーホイールをドライブします。リアハブ右側のウィングナットをボルト化してチェンレスと組み合わせるとにより後輪の脱着を簡便にしています。ワイヤーをコントロールするレバーもエキセントリックレバーと呼ばれ、大径化、かつ偏芯させることによってWワイヤーのたるみを取って機敏な変速を実現させます。フロントメカはリジッドなロット式でリアメカ用の変速レバーと共にグランボアの工房で製作しました。前後の泥除けに取り付けた小ぶりのJOSヘッドライトとテールライトは当時のものです。後輪に取り付けられたダイナモからステー入ったコードを露出させることなくステアリングコラム内に内蔵されたブラシ式の接点を介して、泥除け先端のJOSのヘッドランプへと給電されています。キムラのバッテリーライトにリフレクターは現行品でも雰囲気を損なうことなくマッチしています。
- A new bicycle that is reminiscent of French bicycles of the 1950s. The frame color is black with gold lines, a typical coloring of the period. The rear derailleur is a 6-speed W-wire Cyclo-Radonneur with a chain rest machined on the frame side to drive a 5-speed freewheel. The wing nut on the right side of the rear hub has been converted to a bolt and combined with a chainless system to simplify rear wheel attachment and removal. The lever that controls the wire is also called Eccentric Lever, which has a larger diameter and is eccentric to take up the slack in the W-wire for quick gear shifting. The front derailleur is a rigid lot type, and was made by GrandBois as same as the shift lever for the rear derailleur. The small JOS headlight and taillight attached to the front and rear fenders are original from that period. Power is supplied to the JOS headlamp at the end of the mudguards via a carbon brush contact built into the steering column without exposing the stay-in cord from the dynamo on the rear wheel. The Kimura battery light and reflector are the current products, but match on the bicycle without losing the atmosphere.